Usuwanie filtra FAP/DPF w Tarnowie

Jeszcze do niedawna wszyscy wychodzili z założenia, że samochody ciężarowe i osobowe wyposażone w silniki diesla muszą kopcić. Zupełnie naturalne dla nich było, że za pojazdem unosiła się chmura czarnego dymu tak gęstego, że potrafił ograniczać widoczność. Sami jednak zaczęli zauważać, że po naszych ulicach nie jeździ już zbyt wiele samochodów, które zostawiałyby za sobą czarny ślad. Z każdym rokiem jest ich coraz mniej ze względu na bardzo rygorystyczne normy ekologiczne dla nowych samochodów. Nie ma możliwości, by udało się je wypełnić bez zastosowania filtrów.

Problem z DPF

Właścicele pojazdów z filtrem cząstek stałych jeszcze niestety w większości nie wiedzą, że rolą filtrów nie jest eliminowanie po prostu makrocząsteczek ze spalin, bo ktoś ich nie lubi, ale dlatego, że są to bardzo niebezpieczne substancje rakotwórcze. Najgorsze są wśród nich związki sadzy. Kiedy zakładam odpowiednie filtry, służę miedzy innymi po prostu zdrowiu swoich klientów i całego naszego otoczenia. Cały czas jednak spotykam się z tym, że kierowcy dowiadują się o filtrach w momencie zapalenia się żółtej lampki kontrolnej.

Dlaczego się świeci?

Kontrolka DFP zapali się zawsze w momencie, kiedy samochód przestanie sobie radzić z samodzielnym usuwaniem sadzy, czyli z właściwym dbaniem o układ wydechowy. W praktyce wygląda to tak, że filtr DPF/FAP zapełnia się sadzą i popiołem, a mechanizm usuwania tych substancji („dopalanie” poprzez zwiększenie temperatury gazów wylotowych na wysokich obrotach silnika) nie jest w stanie wypalić zalęgających odpadów. Jeśli warunki pracy silnika są optymalne, do blokowania nie dochodzi, ale z czasem problemy się kumulują, a kiedy kontrolka już się zapali, trzeba koniecznie odwiedzić mój serwis.

Tragedia?

Żółta kontrolka jeszcze do niedawna powodowała, że odwiedzali mnie bardzo smutni ludzie. W zależności od modelu ich samochodu musieli zostawić u mnie nawet do dziesięciu tysięcy złotych. Był to koszt wymiany filtra na nowy. W praktyce było to jedyne wyjście, ponieważ nie byliśmy jeszcze do niedawna w żaden sposób emulować ani wyłączać filtrów, a ich wymontowanie było opcją nie do przyjęcia i zresztą dalej tak jest. Jazda bez filtra to gigantyczne kary za zatruwanie środowiska (polska Polica dysponuje już od dawna odpowiednimi narzędziami kontroli), a do tego automatyczne przełączenie samochodu w tryb awaryjny i kompletny brak mocy.

Tanio i bezpiecznie

Muszę tutaj przypomnieć jeszcze wszystkim moim klientom, że po szybkiej i taniej emulacji filtra konieczne jest jeszcze wymienienie oleju, co oczywiście też wykonuję na miejscu. Związane jest to z opisywanym wyżej dopalaniem – reakcja obronną filtra na nagromadzenie sie w nim makrocząsteczek, jest to zawsze jedna z integralnych części wykonywanej przeze mnie usługi. Wymianę oleju traktuję jako nieodłączną część mojej usługi.

Zadzwoń i umów się na wizytę eliminującą Twój problem z filtrem cząstek stałych 788 273 020 (Piotr), (objawy: tryb awaryjny komputera, słaba moc, zwiększenie zużycia paliwa, odpowiednia lampka na desce rozdzielczej).

Pojazd po modyfikacji zachowuje się tak, jakby wyjechał z fabryki bez filtra DPF. Modyfikacje wykonuję rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek.
Gwarantuję rzetelne wykonanie usługi w bezkonkurencyjnej cenie.

Szybki kontakt

Zapytaj o najbliższy termin. Dowiedz się więcej o oczekiwanej naprawie. Umów się na wizytę przywracającą Twój pojazd do bezpiecznej jazdy.

nr tel. 788 273 020 (Piotr)
(od 7:00 do 22:00)

piotr@mechaniksamochodowytarnow.pl

Na wiadomości mailowe odpowiadam do 1h w dzień do 3h w nocy :)