Wymiana rozrządu

Każdy samochód posiada mechanizm rozrządu, ponieważ jest to nieodłączny element sterowania pracą silnika. Polega on na pilnowaniu, by w odpowiednim czasie zawory silnika się otwierały i zamykały. Kiedy wymieniam rozrząd, tak naprawdę wymieniam element realizujący napęd wałków rozrządu od wału korbowego silnika. W wielu wypadkach zdarza się, że pełniący tą rolę pasek rozrządu służy także do napędzania pompy cieczy chłodzącej.

Dlaczego wymieniam paski rozrządu?

Wymiana paska rozrządu nie jest kaprysem. Każdy właściciel samochodu powinien zjawiać się u mnie w tym celu w regularnych odstępach czasu i w miarę pokonania określonej ilości kilometrów zgodnie z instrukcja obsługi danego pojazdu. Jeśli ta czynność zostanie zignorowana przez kierowcę, może dojść do bardzo poważnego uszkodzenia silnika: zaworów, tłoków i korbowodów. W niektórych pojazdach, które mają łańcuch rozrządu lub koło zębate, moje działania wymagane są rzadziej, ale wciąż są konieczne. Samą wymianę przeprowadzam w sposób analogiczny.

Proces wymiany rozrządu

Na samym początku, w celu wymiany paska rozrządu i rolek go napinających, muszą całkowicie zdemontować obudowę rozrządu. Potem odkręcam śrubę odpowiedzialną za mocowanie rolki napinającej pasy i dopiero w następnym kroku mogę zdjąć pas kół napędowych. Następnie przechodzę do odkręcania kolejnych śrub mocujących rolkę prowadzącą. W następnym kroku muszę ustawić w odpowiedniej pozycji wał korbowy oraz wałki rozrządu. Wykonuję to zgodnie ze specjalnymi oznaczeniami na częściach oraz instrukcja warsztatową dla właściwą dla danego typu silnika. Potem pozostaje mi już tylko nałożyć nowy pasek i naprężyć go do odpowiedniej wartości. Reszta czynności to już tylko kolejne pozakładanie wszystkich elementów mocujących, chyba że mam jeszcze do czynienia z pompą cieczy chłodzącej. Jeśli jest ona w samochodzie obecna, proponuję klientowi jej wymianę, ponieważ zrobienie tego przy okazji pozwala zaoszczędzić pracę związana z rozmontowywaniem całego układu.

O konieczności wykonania tej w miarę prostej operacji często przypominam osobom odwiedzającym mój serwis samochodowy w różnych innych celach. Jest to bowiem czynność stosunkowo prosta, a jeśli nie wykonuje się jej co najmniej co trzy lata, ryzykuje się bardzo poważnym uszkodzeniem silnika. W przeciwnym wypadku dasz mi zarobić więcej :)

Umów się telefonicznie na szybką wymianę rozrządu pod numerem telefonu: 788 273 020

Szybki kontakt

Zapytaj o najbliższy termin. Dowiedz się więcej o oczekiwanej naprawie. Umów się na wizytę przywracającą Twój pojazd do bezpiecznej jazdy.

nr tel. 788 273 020 (Piotr)
(od 7:00 do 22:00)

piotr@mechaniksamochodowytarnow.pl

Na wiadomości mailowe odpowiadam do 1h w dzień do 3h w nocy :)